Kategorie A začátečníci

  • Aplikace A1 Ahoj Světe !
    V tomto aplikačním příkladu bychom měli vytvořit první program s rozsvícením textu na Vašem micro:bit a naučit se používat webovou aplikaci Microsoft Block Editor.
  • Aplikace A2 Ahoj Světe ! – pokračování
    Tento aplikační příklad navazuje na lekci z A1, kdy se nám podařilo rozsvítit jednou text na micro:bitu. Nyní se naučíme, jak vytvořit program, aby nám nápis svítil stále.
  • Aplikace A3 Blikáme diodou
    V tomto aplikačním příkladu se naučíme zhasínat a rozsvěcet diody tak, že docílíme efektu blikání a měnit jas diody.
  • Aplikace A4 Počítáme do deseti
    V této lekci si ukážeme na příkladu, jak provádět matematické operace. Budeme hodnotu nula zvyšovat o 1 a takto získanou novou hodnotu vypíšeme na displeji.
  • Aplikace A5 Počítáme do deseti II
    V minulé lekci jsme si ukázali, jak provádět matematické operace. Protože jsme použili blok pro opakování typu “for”, v této lekci si tento blok vysvětlíme podrobně a ukážeme si stejném příkladu, jak snadno napsat program.
  • Aplikace A6 Zapínáme a vypínáme světlo
    V této lekci si zkusíme práci s tlačítky na micro:bit. Matice 5×5 LED diod bude pro nás LED svítilna a my si ukážeme, jak stiskem tlačítek budeme světlo zapínat a vypínat.
  • Aplikace A7 Zapínáme a vypínáme jedním tlačítkem
    V minulé lekci A6 jsme se naučili ovládat tlačítka. Na skutečných lampách je tlačítko obvykle jen jedno. Prvním stiskem zapneme, druhým stiskem vypneme. Takže si v této lekci ukážeme program, který nám bude naši lampu (blok LED diod) zapínat a vypínat jen jedním tlačítkem.
  • Aplikace A8 Ukládáme program
    V této lekci se naučíme ukládat program a také si ho opět natáhnout do editoru.
  • Aplikace A9 Dokončujeme základy
    V této lekci si dokončíme základy programování. Naučíme se pracovat s logickou hodnotou, podíváme se hlouběji na blok rozhodování a řekneme si něco o událostech
  • Aplikace A10 Elektronická hrací kostka
    jako poslední program prvé etapy naprogramujeme elektronickou hrací kostku.
  • Aplikace A11 hrací kostka v pohybu
    Tato lekce navazuje na lekci A10, protože micro:bit má senzor na pohyb, můžeme obohatit naši hrací kostku o “skutečné házení”.
  • Aplikace A12 Kompas
    V této lekci si naprogramuje kompas za využití elektronického kompasu, který má micro:bit v sobě zabudovaný.
  • Aplikace A13 Začínáme s hudbou I
    Tato lekce Vás zanese do úplných základů se zvuky, které lze naprogramovat na micro:bitu a zakončíme ji ukázkou krátké skladbičky.
  • Aplikace A14 Začínáme s hudbou II
    V dnešní lekci si ukážeme, jak si sami naprogramujeme vytvoření a přehrání jednoduché písničky.
  • Aplikace A15 Komunikace mezi micro:bity I
    V dnešní lekci si řekneme něco o základech komunikace mezi micro:bity. Použijeme JavaScript Block editor, který nám umožňuje používat více druhů bloků pro komunikaci.
  • Aplikace A16 Komunikace mezi micro:bity II
    Tato lekce navazuje volně na lekci A15, doporučuji si nejdříve projít lekci A15 než začnete s touto lekcí. Na začátku si řekneme, co jsou komunikační protokoly a pak si vytvoříme jednoduchý příklad na komunikaci mezi dvěma micro:bity způsobem Master-Slave.
  • Aplikace A17 Bezdrátová komunikace I.
    V této lekci naše komunikační medium mezi micro:bity bude bezdrátové, použijeme rádiové vysílání na kmitočtu 2400MHz. Naučíme se úplné základy nastavení takové komunikace.
  • Aplikace A20 komunikace mezi micro:bity “peer to peer”
    Nyní pár lekcí přeskočíme, abychom mohli doplnit pár základů a v lekci A20 si ukážeme, jak nastavit komunikaci a posílat informace z jednoho microbitu na další. Ukážeme si přenos textové informace a přenos dat z teploměru a senzoru pohybu. název: A20 komunikace mezi micro:bity “peer to peer” kategorie: A začátečníci ref.číslo: A20 projekt: kurz micro:bit verze: 01, …

    Aplikace A20 komunikace mezi micro:bity “peer to peer” Read More »