Kategorie B mírně pokročilí

  • Aplikace B1 Ahoj Světe !
    Skupina lekcí B1 až B10 bude kopírovat lekce A1 až A10 pro začátečníky. Rozdíl však bude v tom, že nebudeme používat blokový editor pro vytváření programu, ale jako mírně pokročilí nahlédneme do světa skutečného programování – psaní programu v programovacích jazycích.  Znamená to, že budeme potřebovat pro psaní programu editor programovacího jazyka, v našem případě… Read more: Aplikace B1 Ahoj Světe !
  • Aplikace B2 Ahoj Světe ! pokračování
    Lekce B2 navazuje na první program, který byl vytvořen v lekci B1 pomocí programovacího jazyka Python. Podobně jako v lekci A2 si nyní vytvoříme smyčku opakování zobrazení textu “Ahoj Světe !” v tomto novém programovacím prostředí.
  • Aplikace B3 Blikáme Diodou
    V této lekci navážeme na lekci A3, jak blikat diodou LED v programu microPython.
  • Aplikace B4 Počítáme do deseti
    V této lekci navážeme na lekci A4 a ukážeme si na příkladu, jak provádět matematické operace.
  • Aplikace B5 Počítáme do deseti II.
    V minulé lekci jsme si ukázali, jak provádět matematické operace. V této lekci si ukážeme, jak snadněji napsat tento program.
  • Aplikace B6 – Zapínáme a vypínáme světlo
    Lekce opět navazuje na předchozí lekci A6 s programováním. Ukážeme si, jak stiskem tlačítek budeme zapínat a vypínat LED světlo.
  • Aplikace B7 Zapínáme a vypínáme jedním tlačítkem
    V lekci A7 jsme se naučili zapínat a vypínat naše světlo (matici LED diod) jen jedním tlačítkem a to např. tlačítkem “A”. V této lekci sestavíme nový postup, který nás připraví na řešení složitějších programů.
  • Aplikace B8 připravené obrázky
    V minulých  jsme si zobrazovali na displeji obrázky, v této lekci si ukážeme že micro:bit má pro nás už nějaké obrázky připraveny a naučíme se je zobrazit.
  • Aplikace B9 Náhodná čísla
    Tato lekce nás zavede do říše náhodných čísel. V minulé lekci B8 jsme si vytvořili seznam obrázků (Images), v této lekci si uděláme seznamů více a budeme z nich vybírat podle náhodných čísel.
  • Aplikace B10 Hrací kostka
    Tato lekce navazuje na lekci A10, nyní si naprogramujeme hrací kostku v programu microPython s některými dalšími možnostmi.
  • Aplikace B11 Blikáme více diodami
    V této aplikaci se naučíme blikat nezávisle více diodami.
  • Aplikace B12 Písmena
    Z Gymnázia Elgartova posíláme návod na jednoduché a přitom praktické využití micro:bita při tvorbě nápisů. Programovali jsme v pythonu (python.microbit.org).
  • Aplikace B13 hudba
    V lekcích A13 a A14 jsme nahlédli do světa programování hudby. Obsah této lekce volně navazuje na tyto lekce a ukazuje, jak v jazyce MicroPython psát program na hudbu a jaké nám  jazyk přináší další možnosti.
  • Aplikace B14 Radio II
    V lekci A17 jsme nahlédli do světa radiového (bezdrátového) přenosu dat.  Abychom se naučili více, opustíme Block Editory a pustíme se do programování v jazyku MicroPython, který nám otevře další možnosti bezdrátového spojení micro:bitů. název: B14 Radio II kategorie: B mírně pokročilí ref.číslo: B14 projekt: kurz micro:bit verze: 01, 2017-07-24 autor: Ivo Obr, Lanškroun Naprogramuje… Read more: Aplikace B14 Radio II
  • Aplikace B15 Radio III
    Při programování her s dvěma micro:bity budeme potřebovat některé algoritmy, které nám pomohou při psaní programového kódu. Tato lekce je jedna z nich a popisuje způsob, jak u programů typu Peer to Peer (viz lekce A15) přece jenom stanovit, který micro:bit bude například zahajovat hru, který bude mít bílé a který černé figury a pod.… Read more: Aplikace B15 Radio III
  • Aplikace B16 Dvouřádkový Display
    Při práci s micro:bitem nás dost často omezuje výpis textu na destičce micro:bitu. V této lekci je ukázána možnost připojení dvouřádkového displeje se 16-ti znaky na řádek.
  • Aplikace B17 Servo
    Servo je motor pro stejnosměrný proud, převodovka a elektronika a to vše zabudované do jednoho celku. Pro konstruktéry je velmi oblíbené pro jednoduché ovládání a nám se může také pro řadu aplikací hodit.
  • Aplikace B18 Sériový Monitor
    Při psaní složitějšího kódu nebo při testování periferních modulů se setkáme s problémy, kdy potřebujeme znát větší počet hodnot v reálném čase, abychom dokázali identifikovat chyby ve výpočtech, postupech nebo v komunikaci.  K tomu potřebujeme jiný typ výstupu textu a numerických hodnot, než nám umožňuje displej micro:bitu.
  • Aplikace B19 DC motory
    Lekce se zabývá připojením jednoho nebo dvou DC motorů k micro:bitu. Vysvětluje analogový výstup pomocí PWD modulace a H-můstek pro změnu směru otáčení motoru.
Scroll to Top