micro:bit foundation ve Velké Británii publikoval výsledky průzkumu o významu zavedení micro:bitů ve Velké Británii.
Po prvním roce zavedení micro:bitů ve Velké Británii se změnil přístup mezi studenty a učiteli k programování a ICT. Vycházející studenti (mají jiný vzdělávací systém, takže tam jdou na pokračující studium ve 12-13 letech), kteří používali micro:bit, odpovídali takto:
- 90% souhlasí, že BBC micro:bit jim pomohl zjistit, že programovat může skutečně každý
- 88% souhlasí, že BBC micro:bit jim pomohl zjistit, že programování není tak těžké, jak si dříve mysleli,
- 45% říká, že si definitivně vybralo ICT jako své budoucí povolání (je to 36% zlepšení oproti tomu, když micro:bit nepoužívali). U děvčat to bylo dokonce ještě markantnější a to číslo vzrostlo z 23% na 39%, tzn nárůst tam byl 70%.
A učitelé dopadli takto:
- 75% učitelů chce používat micro:bit v průběhu 2. pololetí
- 85% souhlasí s tím, že BBC micro:bit udělal ICT více zábavné pro jejich studenty
- 80% souhlasí s tím, že pomohl studentům zjistit, že programování není tak těžké, jak si mysleli,
- 50% říká, že se cítí být lepšími učiteli, ačkoliv říkají, že si nejsou moc jistí ve výuce programování.
Celou zprávu si můžete přečíst v angličtině na: http://microbit.org/en/2017-07-07-bbc-stats/